• RehRoz
  • RehRoz
  • RehRoz
  • RehRoz
  • RehRoz
  • RehRoz
  • RehRoz
Terapia Manualna u dzieci
Terapia Czaszkowo-krzyżowa u dzieci
Godziny otwarcia
Godziny otwarcia
Poniedziałek - Piątek
8:00 - 22:00
11-700 Mrągowo, ul. Wojska Polskiego 5A/4 Teren po byłej jednostce wojskowej

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Integracja sensoryczna jest procesem neurologicznym organizującym wrażenia płynące z ciała i z zewnątrz w taki sposób by mogły być użyte do powstania właściwych reakcji i celowego działania.

Nieprawidłowa integracja sensoryczna przejawia się zaburzeniami w momencie, gdy układ nerwowy niewłaściwie organizuje bodźce zmysłowe. Wówczas zmysł słuchu, wzroku, dotyku, węchu, smaku, równowagi, czucia płynącego z mięśni, ścięgien i stawów nie są w stanie rozpoznać, zinterpretować i adekwatnie zareagować na sytuację w jakiej się znajduje. Gdy bodźce zmysłowe są prawidłowo odbierane i przetwarzane wspomagają i poprawiają procesy planowania ruchu, napięcia mięśniowego, emocji, uczenia się…
Najwcześniej dojrzewające  zmysły :dotykowy (proprioceptywny) oraz zmysł równowagi (przedsionkowy) wraz z integracją odruchów pierwotnych leżą u podstaw całego rozwoju człowieka.

Jeśli zauważysz, że twoje dziecko:

  • negatywnie reaguje na mycie, czesanie, obcinanie włosów,
  • ma silne negatywne reakcje podczas mycia twarzy,
  • nie lubi ubierać się, narzeka na drażniące metki ,
  • nie lubi przytulania lub ciągle ociera się, drapie, uderza o przedmioty,
  • preferuje tylko niektóre typy jedzenia,
  • jest nadwrażliwy na dźwięk, światło,
  • jest nadpobudliwe bądź wyciszone\ wycofane,
  • często się potyka, wpada na ludzi , przedmioty,
  • ma trudności z koncentracją uwagi,
  • ma trudności z nauką jazdy na rowerze,
  • ma trudności w pisaniu , czytaniu , rysowaniu,
  • ma trudności ze zrozumieniem poleceń,
  • cierpi na chorobę lokomocyjną,
  • unika wysokości , huśtawek, karuzeli.

CO POWINNO NIEPOKOIĆ RODZICA W ROZWOJU DZIECKA?

Niemowlę

  • ma trudności ze ssaniem,
  • ma trudności ze spaniem, śpi zbyt dużo lub ogranicza się do kilku krótkich drzemek,
  • jest niespokojne, chronicznie płacze lub niemal całkowity brak płaczu,
  • nie lubi być owijane w becik, rożek itp.,
  • nie lubi być dotykane, przytulane lub ciągle domaga się dotyku i przytulania,
  • bardzo negatywnie reaguje na bujanie, kołysanie ślizganie, skakanie lub silnie ich pożąda,
  • nie utrzymuje i nie kontroluje ruchów głowy,
  • niezbyt interesuje je twarz, rzadko nawiązuje kontakt wzrokowy,
  • nie gaworzy,
  • nie wyciąga rąk do zabawki,
  • nie lubi leżeć na brzuchu,
  • leżąc na plecach jest wygięte,
  • ma trudności z gryzieniem, żuciem, połykaniem.

Dziecko w okresie poniemowlęcym

  • ma trudności ze zrozumieniem poleceń,
  • ma trudności z samodzielnym jedzeniem, nie potrafi trafić łyżeczką do ust,
  • nie reaguje na dźwięki i wołanie go po imieniu,
  • często miewa gwałtowne napady złości,
  • rzadko nawiązuje kontakt wzrokowy,
  • bardzo łatwo rozprasza się,
  • potrafi niezwykle koncentrować się na niektórych, wybranych przez siebie czynnościach,
  • negatywnie reaguje na dźwięk i światło.

Dziecko w wieku przedszkolnym

  • nadmiernie się denerwuje lub niepokoi,
  • zachowuje się agresywnie bez wyraźnej przyczyny,
  • żuje ubrania, kocyk, zabawki,
  • nie może nauczyć się jeździć na rowerze,
  • unika zabaw z rówieśnikami,
  • nie chce bawić się na placu zabaw,
  • często potyka się, upuszcza przedmioty,
  • wciąż zadaje pytania ale często nie czeka na odpowiedź,
  • ma problem z koncentracją uwagi.

Dziecko w wieku szkolnym

  • trudno mu się skupić, szybko się rozprasza,
  • pisze nieczytelnie,
  • ma problemy z czytaniem i pisaniem,
  • nie potrafi siedzieć w jednym miejscu,
  • łatwo ześlizguje się z krzesła, kładzie się, opiera na ławce,
  • ma trudności z jazda na rowerze,
  • ma problemy w kontaktach rówieśniczych i stają się one coraz bardziej widoczne,
  • nie toleruje niektórych rodzajów ubrań,
  • je tylko wybrane potrawy.

Skuteczność terapii si zależy również od prawidłowo zintegrowanych odruchów pierwotnych, dlatego w naszym gabinecie łączymy terapię integracji sensorycznej z integracją odruchów posturalno –dynamicznych wg. metody dr S. Masgutovej.

Tu Zdrowie

Polecamy: Masaż Mrągowo

Logo - CreativeRoomStrona wykorzystuje pliki cookies dla lepszego działania. Korzystając ze strony godzisz się na to.